Nu ska jag komma iTrim!

Standard

Om det är någon som läser detta så har ni märkt att det inte varit några uppdateringar och inlägg… Ja, det handlar om att jag helt enkelt misslyckades – igen.

Sedan drygt två veckor tillbaka så har jag börjat på iTrim och när jag började skriva i denna bloggen vägde jag 115.5 kg. Nu har jag tagit nya tag och idag väger jag 109.3 kg. Minsann, minsann…

Just nu äter jag iTrim’s måltidersättningar men sedan så kommer det att bli mat som på bilden nedan. Strax innan vi började med måltidersättningarna så tog jag denna bilden på mat vi skulle äta på Landet! 😉

Bild

Skidäventyret på film

Standard

Klicka på bilden så får du se!!! 😉SilkesjooOnlineFilm

Att åka skidor är som skrivet var väldigt kul – och efter tre dagar i backarna så är kroppen mör. Så under några dagar ska jag låta min kropp reparera sig lite men på torsdag blir det Hot Mojo på SATS Spårvagnshallarna.

Under dessa dagarna ska jag åter fokusera på vad jag stoppar i mig – dvs. LCHF, Low Carb High Fat. Ja, mycket fet och lite kolhydrater. Jag har levt med det tidigare och dels mått väldigt bra och dels förändrat kroppen i positiv riktning.

Skidor är så jäkla kul och väldigt jobbigt!

Standard

Efter tre dagar i Åre är kroppen riktigt mör. Och det är skönt! Jag har verkligen tagit kroppen till högre höjder än tidigare och det visar på att jag klarar och orkar mer än jag tror.

20140119-154956.jpg

Jag är säker på att det blir något åk i Hammarbybacken eller Flottsbro så länge det finns snö. Eller backen i Arboga när jag åker till Landet. 😉

20140119-155041.jpg

Träning i skidbacken!

Standard

Om det mot förmodan skulle vara någon som tror att åka skidor utför i backarna i Åre är en baggis så tror den fel – åtminstone tycker jag det. Första dagen i Åre blev det iofs bara tre timmars skidåkning på darriga och ovana ben. Det var ju 12 år sedan jag åkte skidor och då var det under Åre Gaydays.. Det var ungefär samma känsla i backen som då – typ Stig Helmer-stil 😉 Men kul var det och bra träning är det!DTMM Åre

52-åringen som började träna för tre år sedan

Standard

Väska

Med väskan i högsta hugg gick jag på en SatsEnergy-klass vid Globen. Eftersom det var första dagen efter några veckors ledighet kändes det som att det skulle bli kul även om jag upplevt första dagen på jobbet som lite rörig för det var så många lösa trådar som hängde löst. Med andra ord var jag lite seg.

In i salen och där möttes jag av en glad och pigg kvinna. Ja, hon såg ut att vara äldre än de flesta instruktörerna på SATS. Men döm av min förvåning när hon berättade att hon börjat träna själv för tre år sedan när hon var 49 år och nu är hon SATS-instruktör. Alltså är hon 52 år. Hon såg ut som typ trettio. Det faktum att hon stod där och hejade på oss gjorde min timme väldigt kul och inspirerande. Jag tänkte faktiskt kan hon så kan jag (ja, jag är ju 48 år). Och så är det ju – vi kan om vi vill.

Helgvila och tankar om vad jag stoppar i mig…

Bild

20140105-172228.jpg

Jag har valt att inte göra det svårt för mig när det gäller vad jag äter. Att ta bort allt som har socker i sig (godis, läsk…) är lätt. Sen ska jag äta så lite kolhydrater som möjligt och därför föll valet igen på LCHF. Har följt LCHF tidigare och jag mådde bra och kroppen kändes fint.

En blogg/sajt som heter Kostdoktorn är ett bra ställe att förkovra sig i vad det innebär med LCHF http://www.kostdoktorn.se/viktnedgang/svart-ga-ner-i-vikt. Faktum är att det är nog mer en livsstil än en bantningsmetod.

I helgen vilar jag för att i veckan köra hårt på olika klasser på SATS.

Fitlist & Runkeeper

Standard

Selfie140103På Spotify hittade jag något som kallas för Fitlist. Det låter ju bra så det kollade jag upp. Där kan vi dels välja vilken typ av motion man ska utföra, hur hög/låg intensitet man vill ha samt hur länge. Dessutom kan man skriva in vilken/vilka artister som spellistan ska innehålla. Alltså kan jag känna efter vad man vill ha just idag. Jag valde The Communards 😉 Och det blev en härlig 80-talsmix!

Karta1401RunKeeper har jag använt förut och jag gillar det. Det är ett enkelt och överskådligt sätt att se vad jag gör och vilka framsteg. Inte för att det spelar så stor roll, men jag tycker det är kul att veta hur långt jag gått, cyklat eller sprungit etc.RunKeeper140103Du ska jag ta en lång och skön dusch samt äta lite yoghurt med hallon!